Gündem

Fethiye Yerel Tohumlar Derneği yeni adresinde hizmet verecek

2013 yılında başlayan yerel tohum hareketi, 2019 yılında kurulan Fethiye Yerel Tohumlar Derneği ile kurumsal bir yapıya kavuşurken, derneğin tohum odası ve faaliyet alanı yeni adresine taşındı.

İncirköy’de önceki dönem başkanı Ebru Oğuzhan Yeter ve arkadaşlarının gayretleriyle başlatılan çalışmalar kapsamında, Muğla Valiliği’nin desteğiyle oluşturulan tohum odası, dernek binasının fiziki koşullarının yetersiz kalması nedeniyle bundan sonra Fethiye Ziraat Odası bünyesinde hizmet verecek. Böylece yerel tohumların daha güvenli ve uygun şartlarda korunması sağlanacak.

Dernek Başkanı ve Ziraat Mühendisi Gökçen Sertkaya Güven’in çalışmaları ile Fethiye Ziraat Odası Başkanı Kenan Karayiğit’in destekleri sayesinde, derneğin yeni çalışma alanında faaliyetlerini daha kapsamlı şekilde sürdüreceği belirtildi.

Dernek yönetimi tarafından yapılan açıklamada, yeni merkezde yerel tohumların korunması ve yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmaların devam edeceği ifade edilirken, yakın zamanda bir açılış ve tanıtım programı düzenlenerek vatandaşlarla buluşulacağı duyuruldu.

Yeni merkezde 28 Şubat Tohum Ekme Etkinliği, fide yetiştirme çalışmaları, fide ve tohum dağıtımları ile yerel ürün satış günleri gibi birçok etkinliğin gerçekleştirileceği bildirildi.