Gündem

Yangın kontrol altına alındı

Muğla'nın Seydikemer ilçesine bağlı Gölbent Mahallesi'nde anız tarlasında başladığı öğrenilen yangın, rüzgarın etkisiyle kısa sürede büyüdü. İhbar üzerine bölgeye sevk edilen ekiplerin yoğun müdahalesi sonucu yangın uzun süren çalışmaların ardından kontrol altına alındı.

Yangının başlamasının ardından olay yerine giderek incelemelerde bulunan Seydikemer Belediye Başkanı B. Önder Akdenizli, hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte yangın riskinin de yükseldiğine dikkat çekti.

Yangına Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri, Muğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı ekipleri ve Seydikemer Belediyesi ekipleri koordineli şekilde müdahale etti. Söndürme çalışmalarına havadan 2 yangın söndürme helikopteri ile 1 yangın söndürme uçağı destek verirken, Seydikemer Belediyesi de iş makineleri ve personeliyle çalışmalara katkı sağladı.

Yangınla ilgili açıklamalarda bulunan Başkan B. Önder Akdenizli, ekiplerin hızlı müdahalesi sayesinde yangının kontrol altına alındığını belirterek şunları söyledi:

"Orman İşletme Müdürlüğü ekiplerimiz, Muğla Büyükşehir Belediyesi itfaiye ekiplerimiz ve Seydikemer Belediyesi ekiplerimiz yangına çok hızlı şekilde müdahale etti. Ayrıca 2 yangın helikopteri ve 1 yangın uçağı da havadan destek verdi. Çok şükür yangın kontrol altına alındı. Vatandaşlarımızdan özellikle bu sıcak havalarda biraz daha duyarlı olmalarını rica ediyorum."

Başkan Akdenizli, özellikle yaz aylarında artan sıcaklıklar nedeniyle anız yakılmaması ve yangına neden olabilecek ihmallerden kaçınılması konusunda vatandaşlara çağrıda bulundu. Ekiplerin bölgede soğutma çalışmalarını sürdürdüğü öğrenildi.